Naprawa hamulców i opon

Układ hamulcowych jest jednym z najważniejszym z systemów odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w pojeździe.

W celu utrzymania sprawności układu hamulcowego zaleca się przeglądy (konserwację)  co 20-30 tyś km lub raz w roku.

Często popełnianym błędem jest sama ocena grubości klocka oraz tarczy hamulcowej, a to nie świadczy  o właściwej sprawności układu hamulcowego.

W układzie jest wiele elementów elektronicznych oraz mechanicznych które pracują w bardzo wysokich temperaturach narażone na dostęp wody, soli, oraz innych obcych ciał.
Powoduje to korozje, zapiekanie, zacieranie, itp…  co w konsekwencji  zmniejsza skuteczność siły hamowania.

Klocki, tarcze hamulca to najczęściej zużywane elementy układu hamulcowego.

Większość pojazdów obecnie są wyposażone w czujnik zużycia klocków (elektroniczny lub akustyczny) pojawienie się kontrolki zużycia klocka lub specyficzny metaliczny dźwięk piszczenie oznacza że należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu sprawdzenia układu.

Kompleksowa obsługa układów hamulcowych obejmuje:

  • Wymiana klocków hamulcowych i tarcz
  • Wymiana płynu hamulcowego (ciśnieniowo – podciśnieniowo)
  • Obsługa systemu SBC – EHB Mercedes  E W211 – CSL C219 – SL  R230
  • Diagnostyka układów: ABS/ESP – DSTC – ABS/EDS – SBC – ABS/ASR –  ABS/EBV– ABS/ESBS  – EHB i inne…
  • Tuning hamulców – zwiększenie skuteczności siły hamowania
  • Wymiana przewodów hamulcowych
  • Wymiana klocków hamulcowych we wszystkich typach układów.

W ramach wymiany klocków hamulcowych oferujemy:

  • Mycie zacisku hamulcowego
  • Oczyszczenie jarzm z korozji i ich nasmarowanie (zabezpieczenie) specjalnym środkiem
  • Zabezpieczenie klocka przeciw piszczeniu (stosowanie mat wygłuszających lub odpowiednich past montażowych)
  • Kasowanie komputerowe inspekcji lub kodowanie w zależności od typu pojazdu i układu
  • Ocena szczelności zacisku (usunięcie nieszczelności)
  • Oczyszczenie prowadnic i ich nasmarowanie (zabezpieczenie) specjalnym środkiem
  • Pomiar bicia i grubości tarczy hamulca (przy skrajnych wartościach wymiana tarczy)
  • Wymiana czujników zużycia klocka hamulcowego.

Warto wymienić klocki przed pojawieniem się komunikatu o ich zużyciu, skrajnie niska grubość okładziny powoduje wzrost temperatury (mniejsza pojemność cieplna) co prowadzi do przegrzewania się układu, lub całkowity brak okładziny powoduje uszkodzenie tarczy hamulca (rysowanie).

Prowadzimy tylko i wyłącznie sprzedaż markowych wysokiej jakości klocków hamulcowych.

Niskiej jakości lub nie właściwie dobrane klocki do pojazdu powodują: zwęglenie okładziny, z lustrzenie okładziny, blokowanie klocka w jeżcie, piszczenie, deformację tarczy hamulca (bicie koła kierownicy), pękanie lub separację okładziny od nośnika.

Flyout_Military_BrakePads

Tarcze hamulca

Disc CrackedTarcze hamulcowe są częstą przyczyną problemów układu hamulcowego, bicie tarcz objawia się szarpaniem koła kierownicy podczas hamowania lub wysoka temperatura znacznie obniża skuteczność siły hamowania ,, Fading”

Przyczyną zjawiska wibracji jest deformacja płaszczyzny roboczej tarczy, która powstała na skutek: niskiej jakości tarczy, błędu podczas jej montażu, nie właściwie dobrana tarczy do stylu jazdy, niskiej jakości klocki hamulcowe, skrajnie zużycie tarcze (poniżej dopuszczalnej minimalnej grubości) brak pojemności cieplnej i ich przegrzanie to najczęstsza przyczyna wibracji.

Nadmierna korozja tarcz również powoduje wzrost temperatury, gruba warstwa korozji działa jak izolator ciepła i nie pozwala na właściwe szybkie wychłodzenie tarczy, pomimo braku nadmiernego zużycia powierzchni roboczych , zaleca się wymianę tarcz na nowe.

W ramach wymiany tarcz hamulca oferujemy:

  • precyzyjne oczyszczenie powierzchni piasty pod montaż tarczy hamulca
  • pomiar bicia piasty koła (dopuszczalna wartość 0,02mm)
  • pomiar bicia nowej tarczy po zamontowaniu na piastę koła (dopuszczalne bicie 0,05mm)
  • odtłuszczenie specjalnym środkiem

Oil Filter

Naprawa opon

Nawet najlepszej jakości opony ulegają stopniowemu zużyciu, dlatego eksperci polecają regularne przeprowadzanie kontroli poziomu ciśnienia opon. Powinno być ono zgodne z zaleceniami producenta samochodu. Prawidłowe ciśnienie to kwestia nie tylko bezpiecznej jazdy. Pojazdy o oponach z ciśnieniem o kilkanaście procent niższym niż rekomendowane, zużywają więcej paliwa.

Wymianę lub naprawę opony lepiej powierzyć wykwalifikowanym mechanikom, których można znaleźć w naszych punktach serwisowych.

Zapewniamy profesjonalną naprawę i okresową wymianę opon obejmujących samochody osobowe, ciężarowe i maszyny przemysłowe. Naprawa opon obejmuje klejenie opon standardowe oraz na gorąco.

hands-changingtire-2

Naprawa felg

Są różne przyczyny uszkodzenia felg, najczęstszymi z nich są najechanie kołem na krawężnik drogi jak również wjechanie w dziurę/uskok.

W naszym warsztacie prostujemy felgi stalowe i aluminiowe do średnicy 21″.
Pamiętajmy, że nie wszystkie uszkodzone felgi można naprawić! Niezależnie jednak od stopnia uszkodzenia zawsze chętnie obejrzymy i ocenimy możliwość naprawy oraz wycenimy jej koszt.

wheel_repair_2